Zeleni promet je brži i zdraviji

Dan bez automobila bi trebao potaći građane da što više koriste alternativne oblike prijevoza i koriste javni prijevoz kako bi se smanjile gužve i onečišćenje u gradovima

Prvi puta je europski "Dan bez automobila" obilježen 1998. u Francuskoj, godinu dana kasnije obilježavanju su se pridružili talijanski gradovi, a nakon toga se ovaj dan počeo obilježavati u sve većem i većem broju zemalja. Svake godine raste broj gradova u kojima se obilježava Europski dan bez automobila, najčešće zatrvaranjem centra grada za bilo kakav promet motornim vozilima. U Zagrebu će se po 19. puta voziti Zagrebačka žbica, vožnja biciklom po ulicama centra grada koje su inače zakrčene automobilima.

Dan bez automobila“ ponajprije jača svijest građana o potrebi promjene obrazaca ponašanja i promocije stavova koji su u skladu sa zaštitom okoliša i poboljšanjem gradske pokretljivosti. Ovaj dan također potiče gradovi i zemlje Europske unije u natjecanju osiguravanja uvjeta za alternativni prijevoz građana, no, na žalost, Hrvatsk i njen glavni grad u tome zaostaju. Zagreb preko dvadeset godina nije dobio niti metra nove tramvajske pruge, a rijetke biciklističke staze nisu povezane, slabo su održavane i ogroman broj vozača ih shvaća kao prostor za privremeno zaustavljanje.